Translate

Tuesday 12 February 2013

Jutaan Penawar dari rumpai laut


Jutaan penawar dari rumpai laut
-Kaya dengan mineral seperti besi, magnesium, vitamin dan karbonat.
-Dengan mengeringkan rumpai laut, bacteria pada rumpai laut akan terhapus dan khasiatnya tetap seperti rumpai laut yang segar.
- Sumber iodine, zink, besi, kalium, tembaga, magnesium dan kalsium memang terdapat dalam rumpai laut secara semulajadi dan ia juga tinggi kandungan mineral.

Menyahtoksin dan bahan yang tidak diperlukan badan

Kajian telah membuktikan bahawa ia mampu membantu mengurangkan tanda-tanda osteoarthritis kira-kira sebanyak 15% selepas mengamalkan ekstrak rumpai laut selama 3 bulan. Pesakit akan kurang rasa sakit dan lebih banyak dapat bergerak.
Membantu merendahkan tahap kolesterol

-Dengan mengamalkan rumpai laut, amat membantu merendahkan paras kolesterol yang merbahaya dan sekaligus membantu untuk mengelakkan berlakunya sakit jantung.
-Rumpai laut yang dikisar halur sebagai ganti garam dalam masakan amat baik untuk mengubati penyakit darah tinggi.
Mencegah kanser
Jadikan rumpai laut sebagai amalan harian mengikut dos yang betul, ia akan membantutkan percambahan dan tersebarnya sel kanser dalam tubuh.
Meninggikan tahap metabolisme

-Rumpai laut sebagai pemangkin untuk meningkatkan proses mengubah lemak dan kalori kepada bentuk tenaga. Keadaan ini menyebabkan berat badan akan berkurangan.
-Ia mempunyai alginate yang berfungsi sebagai pengikat bahan radioaktif dan logam berat dalam badan. Selain itu ia bertindak menyahtoksin dan radikal bebas dan segaligus membuang segalan bahan yang tidak diperlukan badan tadi keluar daripada system tubuh.
Merangsang sistem Imunisasi badan

-Ia juga bertindak sebagai perangsang system imun dan juga menghalang jangkitan virus seperti Virus Herpes. Penyakit kulit seperti ekzeme dan psoriasis dapat dielakkan.
-Dengan mengamalkan rumpai laut, tenaga dan kesedaran mentalk seseorang itu akan teransang dengan tenaga yang luar biasa. Ini Sebab Seanol dan antioksidan yang kuat yang terdapat dalam rumpai laut adalah lebih kuat daripada apa yang ada pada tumbuhan di darat.
-Wanita  yang menopaus dapat menglakkan dirinya dari berlaku ‘hot flushes’.  Seseorang juga dapat mengembalikan semula corak tidurnya. Ini sebab, suatu bahan yang dikenali sebagai Lignan yang terdapat dalam rumpai laut akan bertindak sebagai estrogen lemak bersama dengan magnesium mampu menyelesaikan masalah di atas.
Memang ia mengandungi kolagen semulajadi yang halal. Tidak seperti Kolagen yang selalu digunakan dalam bahan kosmetik yang berlambak dipasaran yang menggunakan kolagen daripada binatang yang tidak halal.
Anda dinasihatkan agar mendapatkan nasihat doktor sebelum mengamalkan rumpai laut.
Sila klik link di bawah untuk belajar lebih lanjut berkenaan dengan rumpai laut yang mempunyai 1001 rahsia penawar yang dianugerahkan oleh Allah kepada kita.
Orderlah sekarang untuk selesaikan masalah anda!!

No comments:

Post a Comment